سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

روشهای مختلفی برای طراحی وساختن اینورتر ( مبدل dc به ac)  وجود داره ، اما بهترین روش ، روشی که توی اون ترانس قدرت ، ترانس فرکانس بالا (هسته فریت)  باشه و از ترانس فرکانس پایین (هسته آهن ) استفاده نشه. برای این که با این کار حجم و وزن اینورتر 10 ها برابر کم میشه و میتونیم توی یک فضای کم مبدل های بسیار پر قدرت بسازیم. توی شکل زیر یک نمونه اینورتر می بینید که برای افزایش ولتاژ AC خروجی باید از ترانس هسته آهن استفاده کرد: 

AC to DCAC to DC

در اینورترهای معروف به High Frequency Link Inverter میشه  با استفاده از ترانس هسته فریت دامنه ولتاژ رو افزایش داد . برای این کار علاوه بر یک مدار پل که توی شکل بالا می بینید  به یک ترانس هسته فریت و یک مدار اضافه داریم . وظیفه این مدار اضافه اینه که سیگنال PWM رو که از ترانس هسته فریت عبور دادیم یکسو کنه ، وبعدش نیم سیکل ، PWM رو در جهت مثبت داشته باشم و نیم سیکل منفی.

نمونه مداری که از ترانس فرکانس بالا استفاده شده :

PWM

برای روشن شدن مطلب به شکل موجهای قسمتهای مختلف دقت کنید:

!OK

شکل موج 1 : خروجی قسمت اول مداره که SPWM رو به یک سیگنال AC متقارن تبدیل کرده و با استفاده از ترانس هسته فریت دامنه رو افزایش داده .

شکل موج 2 : خروجی قسمت دومه که یک Active rectifier قرار داره . توی این قسمت SPWM باز سازی میشه

شکل موج 3 : مربوط به خروجی مدار سومه. توی این قسمت نیم سیکل 50 هرتز ، SPWM مثبت و نیم سیکل 50 هرتز ، SPWM منفی میشه.

شکل موج 4 : خروجی بعد از فیلتر ، 220 ولت 50 هرتز سینوسی

* استفاده از اکتیو رکتی فایر برای اینه که انرژی ذخیره شده در بارهای پسیورو به باطری منتقل کرد و الا میشد از یکسوساز معمولی هم استفاده کرد.

*همونطور که گفتم به چندین روش میشه اینورتر 50 هرتز با استفاده از هسته فریت درست کرد ، اینجا روش Active Rectifier مد نظرمه.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 8:36 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان