سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

در الکترونیک صنعتی علاوه بر المانهای قدرت مثل SCR ،IGBT و غیره نیازمند یک سری المانهای کنترل کننده نیز هستیم.مسلما المانهای قدرت در مدارهای ساده نیاز به یک تحریک کننده قابل تنظیم جهت قطع و وصل شان دارند.دو المان PUT و UJT از جمله این المانها هستند

المان اول ujt است که ساختمان داخلی آن ب

Image

صورت شکل زیر است.

 

Image


در این المان دو پایه بیس یک و بیس دو وجود دارد و یک پایه امیتر.با تغییر ولتاژ امیتر نسبت به بیس یک میتوان این المان را روشن و خاموش کرد.
این المان با یک ترکیب خاص به صورت شکل زیر میتواند به عنوان تولید کننده پالسهای تحریک گیت تریستور مورد استفاده قرار گیرد.با تغییر مقاومت R میتوان زاویه آتش تریستور را تغییر داد.

Image


اما در المان دوم که به نام PUT خوانده میشود سه پایه گیت ،آند و کاتد موجود است.دلیل اینکه به این المان ترانزیستور تک اتصالی قابل برنامه ریزی گفته میشود این است که با تغییر و لتاژ پایه گیت نسبت به دو پایه دیگر میتوان زمان روشن شدن آن و در نتیجه تغییر در پالسهای ایجاد شده را به راحتی انجام داد.
مزیتهایی چون  کار در ولتاژهای پایین حتی در 3 ولت و کیفیت بالای سیگنالهای کنترلی باعث شده در عمل از PUT‌بیشتر از UJT در مدارات الکترونیک صنعتی استفاده شود.


[ شنبه 89/7/10 ] [ 3:27 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان