سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;} @font-face {font-family:"B Homa"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:"B Titr"; panose-1:0 0 7 0 0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoChpDefault {} .MsoPapDefault { margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

 

همه کسب و کار های در ابتدا با شکل گیری یک ایده و نظر هر چند کوچک شکل گرفته اند. زمانی که شما کسب و کارخود را آغاز می کنید به مجموعه ای از ایده های برای بازاریابی، تبلیغات، حل مشکلات، توسعه تولید و...نیاز خواهید داشت. تفاوت بین شکست و پیروزی از تفاوت بین عمق و قدرت ایده های مختلف سرچشمه می گیرد. در ادامه با سه روش بسیار ساده برای قرار گرفتن ذهن شما در جریان تولید ایده های جدید در کسب و کار آشنا می شویم.

1-      ارتباطات گسترده و مداوم شما با سایر بنگاه ها و شرکت ها همکار می تواند ایده های بسیاری را شکل دهد. منابع آنلاین و آفلاین بسیاری برای آشنایی با موقعیت کسب و کار سازمان های مختلف وجود دارد. سمینار ها، نمایشگاه ها، اتاق های چت، سایت های اینترنتی، انجمن های بحث و... از این دسته هستند. به اشتراک گذاردن دانش، پرسیدن سوال ها و صحبت در مورد دانش ها و راه حل های جدید ذهن شما را تحریک خواهد کرد. مغز شما در صدد ترکیب و تحلیل این اطلاعات برای خلق ایده های مناسب جدیدی برخواهد آمد.

2-      اگر شما از قدرت کافی برای برقراری ارتباط برخوردار نیستید. مطالعه می تواند نسخه مناسبی برای تحریک ذهن شما برای دستیابی به ایده های جدید باشد. کتاب های علمی و آموزشی تجارت و کسب و کار، مجله ها و کتاب های الکترونیکی، سایت های اینترنتی و خبرنامه ها و مجلات الکترونیکی و روزنامه های مرتبط با کسب و کارتان را بخوانید. مغز شما با جذب و مرتب کردن اطلاعات مختلف در ساختارهای مناسب باعث شکل گیری ایده های جالبی خواهد شد.

3-      یکی از بهترین راه ها که همیشه می تواند به شما در یافتن راه حل های مناسب در برابر انتظارات جدید بازار و مشکلات مختلف کمک کند تضارب آرا و اندیشه ها در جلسه های کاری با همکارانتان است. این کار که در زبان انگلیسی اصطلاحاً Brain Storming   نام دارد روشی برای حل مسئله به صورت گروهی است. در این روش گروهی از همکاران در یک سازمان موضوع واحدی را مشخص می کنند و با تعیین فرصتی برای مطالعه و تحقیق درباره آن در یک روز معین دور هم می نشینند و ایده ها و افکار خود را برای بحث و تبادل نظر به یکدیگر منتقل می کنند تا در نهایت یک ایده و راه حل مورد توافق خرد جمع حاصل و تصویب شود.

4-      زمان های خاصی را برای جلسات گروهی اختصاص دهید و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اید افکار همکارانتان را با موضوعات مورد نظرخود درگیر کنید و از آنها بخواهید که به تبادل نظر با شما بپردازند. خیلی وقت ها از میان این جلسات ایده های جالبی بروز می کند.

5-     همیشه دفترچه یادداشتی با خود به همراه داشته باشید و کوچکترین فکری که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.

 

فراموش نکنید که شروع یک کسب وکار موفق و یا پیشرفت در یک کسب و کار با سابقه در برابر رقبا حاصل ایده های جدیدی است که می تواند باعث توجه مردم به شما و برتری شما نسبت به رقبا شود بنابراین به این مسئله اهمیت دهید و سعی کنید خلاقیت خود و نیروهایتان را در خلق ایده ها و افکار نو در کسب و کار تقویت نمایید.در هر حال همیشه برای یادداشت کردن ایده های کوچک و حتی به نظر بی اهمیت یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و کوچکترین نکات را بنویسید. همه کسب و کارها برای حرکت رو به جلو در کنار رقیبان نیازمند ایده ها و روش های جدید برای توسعه و بهینه سازی هستند.

http://www.iust.ac.ir/files/karafarini/business_plan.bmp

 


[ جمعه 89/12/6 ] [ 1:7 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان