سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

عنوان مقاله: ارتباط مدیریت منابع انسانی با علم اخلاق

مولف: علیرضا اژدری (عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت)

موضوع: مدیریت منابع انسانی

سال انتشار(میلادی): 2010

وضعیت: تمام متن

چکیده: یکی از اساسی ترین اصول ایجاد ارتباط سالم و اثرگذار با سایر افراد، رعایت و اهمیت به اصول اخلاقی انسانی است، ولی در جهان امروز بدلیل زندگی پیچیده ماشینی و برقراری وسیع ارتباطات در محیط مجازی و عدم توجه به ابعاد معنوی و روحی انسان، بسیاری از اصول اخلاقی در میان افراد جامعه مورد توجه قرار نمیگیرد و عدم توجه به اصول اخلاقی باعث ایجاد فاصله بین انسان و صفات انسانی می شود. از این رو در مدیریت مورد نظر مکتب اسلام، توجه به صفات انسانی و اصول اخلاقی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت اخلاق در مبحث مدیریت در مکتب انسان ساز اسلام، ارتباط و نقش اخلاق را با مدیریت منابع انسانی بررسی میکنیم. برای درک بهتر این مبحث در ابتدا بطور مختصر تعاریفی از مدیریت منابع انسانی و علم اخلاق ارائه خواهیم نمود، سپس به نحوه ارتباط این دو علم و نقش اساسی علم اخلاق در مدیریت منابع انسانی می پردازیم. دنبال کنید

[ پنج شنبه 92/2/5 ] [ 9:16 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

عنوان مقاله: فنون تجزیه و تحلیل شغل

مولف: بهاره حمزئی (مهندس صنایع-برنامه ریزی و تحلیل سیستمها)

موضوع: مدیریت منابع انسانی

سال انتشار(میلادی): 2012

وضعیت: تمام متن

چکیده: مدیریت منابع انسانی و تحقق اهداف پرسنلی مستلزم تحقیق، بررسی، شناسایی دقیق مشاغل موجود در یک سازمان و تهیه شرح شغل و شرایط احراز شغل است که این امر از طریق بکارگیری روش های تجزیه و تحلیل شغل و درادامه طرح طبقه بندی مشاغل صورت می گیرد. فعالیت های مربوط به اداره کارکنان باید بر اساس کارشکافی و تجزیه تحلیل شغل صورت گیرد. بدین معنی که کارمند یابی یا تدارک نیرو، استخدام، پرداخت، تشویق و ... بستگی به کار شکافی دارد. تجزیه و تحلیل شغل باید برای منحصر کردن ابعاد کفایتها، ویژگیها و معیارهای مهم عملکرد موفقیت آمیز شغلی و با هدف مشخص کردن عواملی که باید بررسی شود، انجام شود. در این مقاله سعی شده است ابتدا تعریفی از تجزیه و تحلیل شغل ارائه شود و هدف از تجزیه و تحلیل شغل تبیین شود. مزایا و مشکلات پیاده سازی تجزیه و تحلیل شغل بطور خلاصه ذکر می گردد. با توجه به کاربردی بودن پیاده سازی تجزیه و تحلیل در زمینه انتخاب، آموزش، ارزیابی عملکرد، ارزیابی شغل و تعیین دستمزد، کاهش نرخ حوادث و مشخص شدن مدیریت پیشرفت شغلی گامهای اساسی در پیاده سازی تجزیه و تحلیل شغل تشریح می گردد. شایان ذکر است که تحلیل شغل، روشی است که امکان کسب اطلاعات لازم در مورد یک شغل بوسیله روشهای متفاوت از قبیل مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه فراهم می کند. یافته های پژوهش نشان می دهد، طبقه بندی و ارزیابی مشاغل با کارشکافی آغاز می شود. در واقع کارشکافی فنی است که بوسیله آن میتوان خصوصیات شاغلین را با مشاغل کاملا" منطبق نمود. همچنین ذکر این نکته ضروری است که استفاده یک تکنیک یا گام صرفا در رسیدن به نتایج مطلوب در تجزیه و تحلیل شغل کافی نمی باشد و هیچکدام از روشها بطور جداگانه بر روش دیگر برتری ندارد بلکه استفاده از هر تکنیک یا روش باید دربرگیرنده پاسخ به سوالاتی از قبیل چه اطلاعاتی مورد نیاز است، منابع اطلاعاتی مورد نیاز کدام است، با چه روشی میتوان اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کرد، باشد. دنبال کنید

[ پنج شنبه 92/2/5 ] [ 9:13 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;} @font-face {font-family:"B Homa"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:"B Titr"; panose-1:0 0 7 0 0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoChpDefault {} .MsoPapDefault { margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

 

 آیا شما برنامه ای برای برنامه ریزی در سایت خود دارید؟ اگر نه اکنون وقت آن است که درباره توسعه یک برنامه به تفکر بپردازید. برنامه بازاریابی به شما کمک می کند که برای برنامه های روزانه و طولانی مدت خود تصمیمات درستی بگیرید.

طراحی برنامه بازاریابی کار سخت و دشواری نیست و حتی به مدرک بازاریابی و تجربیات فراوان نیاز ندارد.

شما هم می توانید این کار را انجام دهید. اگر چه لازم است برای برنامه خود به اندازه کافی وقت بگذارید. ساختن طرح کلی بازاریابی در یک فرایند پنج مرحله ای قابل تهیه است.

مرحله اول: جمع اوری و تحلیل اطلاعات.

شما به اطلاعاتی راجع به شرکت، رقبا، مشتریان و دیگر عوامل موثر در صنعت نیاز خواهید داشت. این شامل همه ان چیزهایی است که شما می توانید در باره چگونگی تاثیرات گسترش اینترنت در صنعت و حرفه خود بدست اورید یعنی ارتباط ان را با مواردی همچون تولیدات، توسعه، اساس قیمت گذاری و راهکارهای توزیع مورد بررسی قرار دهید.

بواسطه ای اطلاعات شما می توانید کسب و کار و تحلیل های سازمان تجارت جهانی را به اجرا بگذارید و به خوبی مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

مرحله دوم:چالش اصلی خود را به کنکاش بگذارید.

چالش های اصلی مربوط به اینترنت که قصد دست یابی به آنها را دارید بنویسید. استناد به این چالش های اساسی به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بر روی هدف خاصی تمرکز کنید زمانی که در حال بسط دادن برنامه کلی خود هستید.

شما می توانید این چالش ها را در قالب سوالاتی مطرح کنید. ما چگونه می توانیم..............................؟

زمانی که برنامه کلی بازاریابی وب سایت شما تکمیل شد جواب این سوالات مربوط به چالش های اساسی شما را خواهد داد.

مرحله سوم: اهداف وب سایت خود را طراحی کنید.

اهداف شما می تواند به این سوال که چگونه خواهید توانست بر چالش های اساسی بازاریابی خود چیره شوید در شرایط کلی پاسخ دهد.

اگر چالش اساسی در مروبط به سایت شرکت شما این است که چگونه وب سایت شما می تواند برای کاربران کسب و کار ایجاد کند به طور مثال یک هدف یرای برنامه ریزی بازاریبی وب سایت شما می تواند بالا بردن و زیاد کردن خدمات بر خط بواسطه درست کردن سایت های پویا و علاقمند کردن مشتریان باشد.

مرحله چهارم: استراتژی خود را طراحی کنید.

استراتژی ها از اهداف شما حمایت خواهند کرد. استراتزی ها تعریف کننده شیوها و راهکارهای کلی برخورد با اهداف هستند. به عنوان مثال استراتزی لازم برای حمایت از هدفی که در بالا ذکر شد می تواند شامل:

1- بهبود بخشیدن ارتباطات، اطلاعات و آموزش های برخط باشد.

2- پویا کردن و جذاب کردن سازمان در اینترنت باشد

3- استفاه از امکانات موجود وب سای برای برقراری ارتباط با مشتریان موجود.

مرحله 5:ا نتخاب تاکتیک

تاکتیک جایی پیاده سازی می شود که حرکتی صورت پذیرد. تاکتیتک چیزی است که شما می توانید با استفاده از آن به استراتژی های خود حیات ببخشید.

تاکتیک برای استراتزی شما 2 ذکر شده در مثال بالا (بهبود بخشیدن ارتباطات، اطلاعات، و آموزش های بر خط) می تواند شامل:

1- به اشتراک گذاشتن تجربیات و مشاهدات شما در کسب و کارتان بوسیله شرکت دادن دیگران در تابلوهای گفتگو

2- ارائه دادن یک خیرنامه الکترونیکی بوسیله ایمیل

3- ثبت نام کردن سایت در موتورهای جستجو ولیست های تخصصی

بعد از اینکه طرح اولیه شما آماده شد شما باید آن را در جریان کار به اجرا بگذارید. افزایش کارایی و انطباق نیاز به دریافت پاسخ و نتیجه مطلوب دارد تا بتواند تغییرات و دگرگونی های مورد نظر را ایجاد نماید. بسیاری از شرکتها برنامه بازاریابی خود را به صورت سالیانه ارتقا می بخشاند و مورد بازبینی قرار می دهند. زمانی که برنامه بودجه بندی برای سال جدید را آغاز می کنند و مروری بر برنامه های کسب و کار شرکتشان میکنند.

http://www.niazerooz.com/Im/O/87/0510/L6335308210080.jpg


[ جمعه 89/12/6 ] [ 1:41 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;} @font-face {font-family:"B Homa"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:"B Titr"; panose-1:0 0 7 0 0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoChpDefault {} .MsoPapDefault { margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

 

همه کسب و کار های در ابتدا با شکل گیری یک ایده و نظر هر چند کوچک شکل گرفته اند. زمانی که شما کسب و کارخود را آغاز می کنید به مجموعه ای از ایده های برای بازاریابی، تبلیغات، حل مشکلات، توسعه تولید و...نیاز خواهید داشت. تفاوت بین شکست و پیروزی از تفاوت بین عمق و قدرت ایده های مختلف سرچشمه می گیرد. در ادامه با سه روش بسیار ساده برای قرار گرفتن ذهن شما در جریان تولید ایده های جدید در کسب و کار آشنا می شویم.

1-      ارتباطات گسترده و مداوم شما با سایر بنگاه ها و شرکت ها همکار می تواند ایده های بسیاری را شکل دهد. منابع آنلاین و آفلاین بسیاری برای آشنایی با موقعیت کسب و کار سازمان های مختلف وجود دارد. سمینار ها، نمایشگاه ها، اتاق های چت، سایت های اینترنتی، انجمن های بحث و... از این دسته هستند. به اشتراک گذاردن دانش، پرسیدن سوال ها و صحبت در مورد دانش ها و راه حل های جدید ذهن شما را تحریک خواهد کرد. مغز شما در صدد ترکیب و تحلیل این اطلاعات برای خلق ایده های مناسب جدیدی برخواهد آمد.

2-      اگر شما از قدرت کافی برای برقراری ارتباط برخوردار نیستید. مطالعه می تواند نسخه مناسبی برای تحریک ذهن شما برای دستیابی به ایده های جدید باشد. کتاب های علمی و آموزشی تجارت و کسب و کار، مجله ها و کتاب های الکترونیکی، سایت های اینترنتی و خبرنامه ها و مجلات الکترونیکی و روزنامه های مرتبط با کسب و کارتان را بخوانید. مغز شما با جذب و مرتب کردن اطلاعات مختلف در ساختارهای مناسب باعث شکل گیری ایده های جالبی خواهد شد.

3-      یکی از بهترین راه ها که همیشه می تواند به شما در یافتن راه حل های مناسب در برابر انتظارات جدید بازار و مشکلات مختلف کمک کند تضارب آرا و اندیشه ها در جلسه های کاری با همکارانتان است. این کار که در زبان انگلیسی اصطلاحاً Brain Storming   نام دارد روشی برای حل مسئله به صورت گروهی است. در این روش گروهی از همکاران در یک سازمان موضوع واحدی را مشخص می کنند و با تعیین فرصتی برای مطالعه و تحقیق درباره آن در یک روز معین دور هم می نشینند و ایده ها و افکار خود را برای بحث و تبادل نظر به یکدیگر منتقل می کنند تا در نهایت یک ایده و راه حل مورد توافق خرد جمع حاصل و تصویب شود.

4-      زمان های خاصی را برای جلسات گروهی اختصاص دهید و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اید افکار همکارانتان را با موضوعات مورد نظرخود درگیر کنید و از آنها بخواهید که به تبادل نظر با شما بپردازند. خیلی وقت ها از میان این جلسات ایده های جالبی بروز می کند.

5-     همیشه دفترچه یادداشتی با خود به همراه داشته باشید و کوچکترین فکری که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.

 

فراموش نکنید که شروع یک کسب وکار موفق و یا پیشرفت در یک کسب و کار با سابقه در برابر رقبا حاصل ایده های جدیدی است که می تواند باعث توجه مردم به شما و برتری شما نسبت به رقبا شود بنابراین به این مسئله اهمیت دهید و سعی کنید خلاقیت خود و نیروهایتان را در خلق ایده ها و افکار نو در کسب و کار تقویت نمایید.در هر حال همیشه برای یادداشت کردن ایده های کوچک و حتی به نظر بی اهمیت یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و کوچکترین نکات را بنویسید. همه کسب و کارها برای حرکت رو به جلو در کنار رقیبان نیازمند ایده ها و روش های جدید برای توسعه و بهینه سازی هستند.

http://www.iust.ac.ir/files/karafarini/business_plan.bmp

 


[ جمعه 89/12/6 ] [ 1:7 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان