سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

 Buffer  :

حافظه ای بین دستگاه ورودی و خروجی که برای تطبیق سرعت استفاده می شود.


[ چهارشنبه 90/2/7 ] [ 7:43 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

این واژه هم به معنای ترک یا شکاف است. در دنیای رایانه گاهی برای از میان برداشتن محدودیت های برنامه ها، افراد آشنا به فن، مستقیماً فایل اجرایی برنامه را دستکاری می کنند و آن فایل را به عنوان نسخه Crack شده عرضه می کنند که باید روی فایل اصلی برنامه رونشت شود. حجم این نوع فایلجها معمولاً به اندازه فایل اصلی برنامه است.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 7:38 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

این واژه به معنای وصله و پینه است. اما در اصطلاح رایانه به کدی گفته می شود که به منظور ترمیم خطا یا بهبود کارکرد در یک برنامه اجرایی درج می شود که در حقیقت در مفهومی مشابه با معنای اصلی لغت است. وصله ها گاهی به منظور پاسخ به نیازهای پیش بینی نشده و برای افزودن ویژگی های جدید به یک برنامه ارایه می شود تا نسخه جدید برنامه عوض شود.

در اصطلاح دیگر، Patch برنامه ای عموماً کوچک است که برای از میان برداشتن قفل های نرم افزاری و محدودیت های یک برنامه توسط رسوخگرها (Cracker) عرضه می شود. این نوع برنامه ها معمولاً روی فایل اصل اجرایی یا دیگر فایل های برنامه تغییراتی را اعمال می کند. از بین رفتن محدودیت در این حالت بر خلاف قانون است.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 7:37 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

 واژه Progress bar در اصطلاح رایانه به نواری گرافیکی گفته می شود که برای نمایش میزان انجام یک کار در نرم افزارها به کار گرفته می شود و معمولاً با پیشرفت عملیات از چپ به راست شروع به پرشدن می کند.

نمونه های بسیاری از این نوع نوارها را در نصب برنامه ها یا بارگذاری صفحات در اینترنت دیده ایم. آن نوارها کاربران را ترغیب می کنند که تا اتمام عملیات در حال انجام، منتظر بمانند و احیانا کار را متوقف نکنند.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 7:36 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]

مخفف عبارت Key Generator یا تولید کلید است. Keygen برنامه ای است که باتوجه به روال های تشخیص کلید در نرم افزارها، به تولید کلیدهای معتبر برای برنامه می پردازد تا محدودیت های برنامه از میان برداشته شود.

این روش که عملی غیرقانونی است بهترین روش نفوذ به نرم افزار است و با این کار می توان مطمئن بود که محدودیت های برنامه بدون اشکال از میان برداشته خواهد شد. با این کار برنامه تصور می کند که شما با پرداخت هزینه نرم افزار، کلید را از شرکت سازنده خریداری کرده اید.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 7:36 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان