سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

شرکت اینتل سعی دارد که با تولید محصولات جدید و ارتقای فناوری‌های خود، همچنان پیشتاز در طراحی و تولید تراشه و پردازنده در جهان باقی بماند. به همین منظور، اخیرا شاهد اقدامات جدیدی از سوی این شرکت بوده‌ایم که در ادامه به 3‌اقدام از 16 اقدام بنیادی این شرکت اشاره می‌کنیم.

 CPU Intelپردازشگر 45 نانومتری‌

یکی از اقدامات بنیادی شرکت اینتل، عرضه اولین پردازشگرهای 45 نانومتری به بازار بوده است. با عرضه این محصولات تا به اینجا بازار فعلی از 32 نوع از پردازنده‌های اینتل در ساخت رایانه‌های شخصی، سرورها و رایانه‌های همراه استفاده می‌کند. با استفاده از پردازشگرهای جدید 45 نانومتری، مصرف انرژی دستگاه‌ها کاهش یافته و طول عمر باتری رایانه‌های همراه به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. ضمن این که در کنار افزایش سرعت و کاهش تولید گرما، به کاهش تولید سر و صدای فن و کاهش مصرف انرژی سایر تراشه‌ها نیز کمک می‌کند. در ساخت این پردازشگرها از مواد هالوژنی و سرب استفاده نشده است. بنابراین می‌توان در زمره محصولات دوستدار محیط زیست قرار داد.

خصوصیت دیگر این پردازنده‌ها، کاهش 25 درصدی اندازه و ابعاد‌ آنها بوده است که به سازندگان دستگاه‌‌ها، امکان تولید محصولات کوچکتر برای استفاده از اینترنت پر سرعت و پهن باند، حتی به هنگام راه رفتن را می‌دهد. بنابراین در چند ماه آتی شاهد محصولاتی مجهز به این پردازنده‌ها خواهیم بود.

تراشه 8 هسته‌ای

از دیگر اقدامات شرکت اینتل، عرضه تراشه 8 هسته‌ای به منظور افزایش سرعت اجرای بازی‌های ویدئویی و محاسبات پیچیده بوده است. محصول جدید که SKaltrail نام دارد با دو کارت گرافیک شرکت‌های ATI و nvidia سازگاری کامل دارد. قیمت این محصول و زمان عرضه آن به بازار،‌هنوز به طور دقیق از جانب شرکت اینتل اعلام نشده است.

پردازنده‌‌های همراه‌

این شرکت اعلام کرده است که در نمایشگاه 2008 Computer Taipei که از 3 تا 7 ژوئن در تایوان برگزار خواهد شد، پردازنده‌های جدید خود را که برای تجهیزات الکترونیکی همراه هستند، به نمایش خواهد گذاشت. این پردازنده‌ها که بهMontevina موسوم هستند، نسل جدید پردازنده‌های سیار اینتل خواهند بود که بسیاری از خصوصیات پردازنده‌های 2 Centrino را خواهند داشت. قیمت این محصولات نیز هنوز اعلام نشده است.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 8:19 صبح ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان