سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات گسترش انفور ماتیک
 
قالب وبلاگ

هیئت مکتب العباس(ع)تهرانتوضیح عمومی هیئت مکتب العباس(ع) تهران

اسلام، آیینی اعتقادی و برنامه ای عملی، برای تأمین سعادت دینی و دنیوی انسانهاست.

برای وصول به این هدف، علاوه بر دستورها و آموزشهای علمی و عملی، الگوها و نمونه های زنده ای را ارائه داده است تا با گفتار و کردار خود، فرد و جامعه را در رسیدن به کمال مطلوب خود رهنمون سازند.

بنیانگذار اسلام، حضرت رسول اکرم(ص) برترین الگوی بشریت و جامع ترین نمونه زنده تعالیم اسلام است. آن حضرت هر چند موفق شد در پرتو تعالیم آیین آسمانی و رفتار سازنده خود، بنیادی ترین دگر گونیهای فکری و علمی را در جامعه خویش ایجاد کند؛ ولی محدود بودن دوران رسالتش به او این امکان را نداد که تمامی مسائل نظری و عملی اسلام را در رابطه با کلیه شرایط و اوضاعی که ممکن بود امتش در طی دورانهای آینده با آنها روبرو شود عملاً نشان دهد.

برای تأمین این هدف بزرگ و تضمین خط سیر رسالت، در زمان حیاتش از سوی خدا فرمان یافت که نمونه ها و الگوهای زنده دیگری را به جامعه معرفی کند تا به هنگام رویارو شدن هر یک از آنان با اوضاع و شرایط خاص مبارزه با جبهه باطل، امت اسلامی به آنان تأسی کرده و وظیفه اسلامی و انسانی خود را در هر شرایطی دریابند.

اینان، همان پیشوایان معصوم هستند که واجد شرایط رهبری پس از پیامبر(ص) و تداوم بخش رسالت او در شرایط مختلف سیاسی،اجتماعی جامعه اسلامی باشند.

هیئت مکتب العباس(علیه السلام) ضمن بهره گیری از دستورات و فرامین الهی در کتاب آسمانی و مقدس قرآن و استفاده از سنت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارتش(ع) در جهت روشن سازی اسلام ناب محمدی فعالیت مذهبی خود را در سال 1384 آغاز نمود.

هیئت مکتب العباس(علیه السلام) در جهت برتر برگزار کردن مجالس اهل بیت(ع) واحدهایی را مانند دیگر هیئات مذهبی ولی شاید سخت تر و بیشتر تشکیل داده است.

این از هیئت گروه ها و واحدهایی چون «پژوهشکده مکتب العباس(ع) ، واحد صوت و تصویر ، واحد فرهنگی،ورزشی ، واحد تبلیغات و روابط عمومی ، واحد پشتیبانی ، واحد انتظامات» تشکیل شده است. شاید هم همین مسئله باعث شده تا این هیئت متمایز از مراکز و کانون های فرهنگی باشد. که هر کدام به صورت تفسیری توضیح داده خواهد شد.

پژوهشکده مکتب العباس(ع) :

این گروه تشکیل شده از دو واحد مجزا ولی تحت نظر یک گروه کارشناسان خبره.

واحد مطالعات و پژوهشهای دینی :

این واحد فقط به منظور تحقیقات و پژوهشهای دینی و اسلامی تشکیل شده که وظیفه اصلی آن همانطور که از نامش پیداست در بر گیرنده تحقیقات در مورد مسائل خاص و عام اسلام ، نظام دنیوی و نظام اخروی است.

این واحد ضمن تحقیق و پژوهش از اسناد و موارد معتبر اقدام به روشن سازی بعضی مسائل اجتماعی و سیاسی نسبت به عمومی سازی اسلام ناب محمدی نیز حرکت می کند.

واحد آموزشهای اسلامی :

این واحد با استفاده از شخصیت ها و مدرسین مجرب و متخصص اقدام به آموزشهای اسلامی «قرآن ، عترت ، اخلاق ، احکام ، تربیت ، خانواده ، جامعه ، بصیرت سیاسی و...» در 5 قالب خردسالان ، نوجوانان ، جوانان ، میانسالان ، سالخوردگان مذکر و مؤنث انجام می شود.

واحد صوت و تصویر :

همان طور که از اسم این گروه پیداست با استفاده از تصاویر و صداهای ضبط شده وظایف خود را انجام می دهند و این گروه هم به 3 دسته تقسیم می شود.

صوت الحیدر :

یک مرکز فرهنگی،هنری مخصوص خود هیئت که نسبت به طراحی و اقدامات خاص این واحد اقدام می نماید.

اتاق کنترل :

وظیفه این واحد فقط ضبط و کنترل صدا و تصویر و نور در مجالس هیئت می باشد.

تبلیغات دینی و معرفتی :

این واحد با استفاده از صداها،تصاویر و .... اقدام به ایجاد کلیپ های صوتی و تصویری در جهت نشر فرهنگ اسلام و تشیع می نماید. که پس از تحلیل و عنوان بندی مسئله مورد نظر در اختیار صوت الحیدر جهت پخش و پشتیبانی آن قرار خواهد گرفت.

واحد فرهنگی،پرورشی :

نسبت به برگزاری مراسمات خاص اجتماعی و فرهنگی اقدام می کند. در ضمن جهت روحیه سازی و قوی سازی بنیه شرکت کنندگان در مراسمات اقدام به ایجاد سرگرمی های خاص در خور یک فرد مسلمان و شیعه باشد نیز انجام می دهد.

واحد روابط عمومی و تبلیغات  :

این واحد نیز مسئول پیگیری مسائل جاری داخلی و خارجی هیئت را بر عهده دارد، این واحد وظیفه به روز کردن سایت رسمی هیئت و برگزار کردن مراسمات مذهبی هیئت را بر عهده دارد. تبلیغات مراسمات ، هماهنگی با سایر هیئات مذهبی و فرهنگی

واحد پشتیبانی (تدارکات)  :

مسئول پشتیبانی از مراسم را بر عهده دارد. همان طور که از نامش پیداست وظیفه خرید،تغییر و تحول در فضای حسینیه،پذیرایی و از این قبیل موارد می باشد.

واحد مالی :

چنین هیئت بزرگی با این همه عملکردهای حجیم و پر محتوا نیاز به پشتوانه مالی و منظم دارد. همانطور که از نام این واحد پیداست نسبت به مسائل مالی هیئت اقدام می کند.

لازم به ذکر است این هیئت هیچ اسپانسری و ساپورت کننده ای از طرف دولت وجود ندارد و بانیان خیر از خود هیئت و یا از امت اسلامی و دیگر شریعتان می بشد.

تبصره : منظور از دیگر شریعتان، ادیان دیگر الهی است. بارها از طرف مسیحیان و کلیمیان نزر برگزاری هیئت عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داشته ایم.

واحد انتظامات :

مسئول مستقیم نظارت بر آمد و شد و برقراری نظم و امنیت مجالس اهل بیت(ع) است.

منبع : پایگاه عمومی اینترنتی هیئت مکتب العباس(ع) تهران

پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی هیئت مکتب العباس(ع)تهران


[ شنبه 91/9/25 ] [ 5:10 عصر ] [ مهدی میرزایی پور ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از آنجایی که انفورماتیک در دنیای پیچیده امروز بسیار پر طرفدار و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ بر آن شدیم تا اطلاعاتی جهت رفع موانع مشکلات هر کابر رایانه این بلاگ را ایجاد نماییم.
لینک دوستان